Strona główna
mapa serwisu kanały RSS polityka prywatności

Polski Związek Stowarzyszeń Polskiej Sztuki Walki
Signum Polonicum (Polski Związek Signum Polonicum)

SIGNUM POLONICUM W GRODNIE

Strona główna » Aktualności » SIGNUM POLONICUM W GRODNIE

wielkość tekstu:A | A | A

SIGNUM POLONICUM NA OBCHODACH 430 ROCZNICY ŚMIERCI KRÓLA STEFANA BATOREGO W GRODNIE

W dniach 02-04 grudnia 2016 r. w Grodnie na Białorusi obchodzono uroczyście 430 rocznicę śmierci króla polskiego Stefana Batorego (władca ten zmarł 12 grudnia 1586 r.) W uroczystościach tych wzięła również udział delegacja Signum Polonicum, którą wystawił Katowicki Klub Polskiej Sztuki Walki w osobach: Kuba Pokojski, Józef Pokojski, Marta Wacowska, Marek Szmandra, Tomasz Tyszkiewicz, Jan Cwajna oraz osoby im towarzyszące: Jerzy Wacowski i Mariusz Buchner.

Kuba Pokojski tak zanotował: "Po długiej podróży (16 godzin z Krakowa, w tym 4 godziny na granicy) przybyliśmy do Zamku w Grodnie, gdzie spotkaliśmy się z miejscowymi Polakami, ambasadorami Polski, Węgier i Rumunii, następnie zwiedzaliśmy muzeum i okolice zamku. Wieczorem odbyła się uroczysta kolacja w  domu Polskiej Macierzy Szkolnej w Grodnie. W niedzielę 4 grudnia zwiedzaliśmy muzeum Elizy Orzeszkowej, a następnie uczestniczyliśmy we wspaniałej Mszy Świętej w katedrze św. Franciszka Ksawerego w Grodnie, którą po polsku odprawił  biskup grodzieński ks. Aleksander Kaszkiewicz. Po mszy i obiedzie jaki spożyliśmy  w Macierzy wyjechaliśmy do Polski. W Krakowie byliśmy ok godziny 3 nad ranem w poniedziałek”.

Koleżance i kolegom z Katowickiego Klubu serdecznie gratulujemy świetnej prezentacji i krzewienia dobrego wizerunku Signum Polonicum.